Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Wysocku Małym

W WAKACJE POZNAJEMY NASZ KRAJ

           

     Jak mówi porzekadło „Wszystko co dobre, szybko się kończy” – wakacje nieuchronnie zbliżająsię ku końcowi. Zanim jednak zabrzmi pierwszy dzwonek w nowym roku szkolnym, warto powspominać beztrosko spędzony czas.                                                                                                                                              Dzięki działalności Stowarzyszenia Przyjaciół i Absolwentów Szkoły w Wysocku Małym , każdego roku uczniowie naszej szkoły mają okazję ciekawie spędzić część letnich ferii w pięknych miejscach naszego kraju.

 Nie inaczej było także i w tym roku. Jeszcze w czerwcu, tuż po wybrzmieniu ostatniego dzwonka, grupa uczniów z klas IV SP – III gimnazjum , biorących udział w projekcie Stowarzyszenia „ Poznajemy Polskę w wakacje” udała się  na 3-dniową wycieczkę do Krakowa – dawnej stolicy naszego kraju. W programie wyjazdu znalazło się wiele atrakcji. Główną z nich było przede wszystkim jak najpełniejsze poznanie zabytków i historii stolicy Małopolski , która przez wiele wieków była najważniejszym miastem kraju, siedzibą królów  i władców Polski. Na turystycznym szlaku znalazło się przede wszystkim Stare Miasto z bezcennymi zabytkami architektury, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Zamek Królewski i Katedra na Wawelu, Trakt Królewski z Barbakanem i Bramą Floriańską, Rynek Główny z Sukiennicami, Kościół Mariacki to tylko niektóre z podziwianych zabytków. Wielkie wrażenie wywarło na uczestnikach Muzeum Podziemia Rynku, które w dosłownym znaczeniu tego słowa jest „kopalnią” wiedzy o Krakowie, jego potędze  i znaczeniu na mapie średniowiecznej Europy. Młodzi turyści mieli także okazję zwiedzić krakowski Kazimierz - dawną dzielnicę żydowską, która w czasach Kazimierza Wielkiego była oddzielnym miastem. Uczniowie poznali burzliwe losy Kazimierza, który w czasie II wojny światowej stał się gettem i miejscem eksterminacji ludności żydowskiej. W odkrywaniu piękna klimatycznego Krakowa towarzyszyli uczniom przewodnicy miejscy. Ogromną wiedzą, a także pasją i umiejętnością zainteresowania młodych odbiorów historią , legendami i ciekawostkami związanymi z królewskim miastem Krakowem, przyczynili się do pogłębienia wiedzy nie tylko o tym wyjątkowym mieście, ale również o dziejach naszej Ojczyzny.

 Zobacz zdjęcia 

 

Wakacje

Drodzy Uczniowie, Rodzice, sympatycy szkoły!

Rozpoczął się czas zasłużonego letniego wypoczynku.

Życzymy cudownych, bezpiecznych wakacji,

pełnych słońca i niezapomnianych przygód! 

Do zobaczenia za dwa miesiące.

 

Podsumowanie działań matematycznych w roku szkolnym 2018/19

 

          

W projekcie „Matematyka jest dla każdego”, który realizowany był w Szkole Podstawowej im. M. Kopernika w tym roku szkolnym po raz kolejny brali udział uczniowie klas I – VIII oraz III gimnazjum. Głównymi celami projektu były: rozwijanie matematycznych zainteresowań uczniów oraz możliwość udziału w nim jak największej części społeczności szkolnej .

Działania podejmowane to:

  • Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, który odbył się 28 września. Była to akcja edukacyjna przeprowadzona na całym świecie, w której nasi uczniowie bardzo chętnie brali udział. Najpierw były przygotowania, podczas których dzieci przypominały sobie tabliczkę mnożenia w trakcie gier i zabaw. Następnie uczniowie szkoły podstawowej klasy IV– VI stawali się egzaminatorami i sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia starszych (także z gimnazjum), młodszych kolegów oraz dorosłych.
  • W klasach IV-VI podsumowaniem akcji był konkurs „Mistrz Tabliczki Mnożenia”, a zwycięzcami zostali:

       Mistrz: Amelia Banasiak ( IV a), Wicemistrz: Aleksandra Kupijaj (IV b)

Mistrz: Mateusz Pieczyński (V), Wicemistrz: Filip Szczepaniak (V)

Mistrz: Gabriela Banasiak (VI), Wicemistrz: Aleksandra Klimek (VI)

  • 12 lutego uczniowie kl. VII i VIII brali udział w Wojewódzkim Konkursie Matematycznym zorganizowanym przez Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 w Poznaniu wraz z Wydziałem Studiów Edukacyjnych UAM  w ramach Jubileuszowego Roku Matematyki pt.: „Matematyka bez pamiętnika”.

Celem konkursu była popularyzacja wiedzy matematycznej wśród uczniów, a także wspieranie talentów matematycznych.

  • 14 marca uczniowie całej szkoły brali udział w akcji „Święto Liczby . Szkoła została wcześniej oplakatowana, uczniowie klasy III przedstawiali młodszym przygotowane przez siebie i nagrodzone prezentacje dotyczące tej wyjątkowej liczby:

I miejsce Wiktor Olejnik

II miejsce Gabriela Moś i Maja Matysiak

III miejsce Nikola Kołodziej

 

  • Poza tym uczestniczyli na przerwach w konkursach i quizach. Następnie w kl. V -VIII oraz III gimnazjum przeprowadzono szkolny konkurs pt. „Zapamiętywanie rozwinięcia dziesiętnego liczby ”. W klasach IV-VI zwyciężyli:

I miejsce Filip Szczepaniak (V)

II miejsce Gabriela Banasiak (VI)

III miejsce Kinga Kania (VI)


W klasach VII-VIII i III zwyciężyli:

I miejsce Michał Kaczmarek (III gim)

II miejsce Laura Zielezińska (VII)

III miejsce Daria Siekierka (VII)

 

  • Uczniowie klasy IV zmierzyli się w Międzynarodowym Konkursie „Kangur Matematyczny”, w którym najlepszy wynik uzyskała Amelia Banasiak (IVa).
  • W maju uczniowie uczestniczyli w szkolnym łamaniu głowy, czyli w konkursie pod tytułem: „Logiczne myślenie”.

W klasach I -II :

I miejsce Bartosz Jankowski (kl.II)

II miejsce Gabriela Maciaszek (kl.II)

III miejsce Łukasz Bluz (kl.II)

 

Zwycięzcami w klasach IV-VI zostali:

I miejsce Amelia Banasiak (kl.IV)

II miejsce Eryk Kołodziej (kl.VI)

III miejsce Kinga Kania (kl.VI)

 

W klasach VII -VIII i III gim:

I miejsce Michał Kaczmarek (kl.III)

II miejsce Jakub Turowski (kl.VIII)

III miejsce Bartosz Pawłowski (kl.VIII)

  • Poza tym uczniowie byli przygotowywani i brali udział w Wojewódzkim Konkursie Matematycznym dla Szkoły Podstawowej organizowanym przez Wielkopolskie Kuratorium Oświaty w Poznaniu i Olimpiadzie Matematycznej Juniorów organizowanym przez Instytut Matematyczny PAN w Warszawie.

 

Wszystkim uczniom, którzy odnieśli sukcesy i tym, którzy podejmowali trud zmierzenia się z tak piękną, ale i niezwykle trudną nauką MATEMATYKĄ – GRATULUJEMY!!!

Dziękujemy za współpracę p. dyrektor I. Dymarczyk, p. D. Kittlera oraz Radzie Rodziców - za sponsorowanie nagród.

 Projekt realizowały: p. Daria Kołodziej-Gałka oraz p. Ewa Pilarska.

 

 Zobacz zdjęcia 

 

Klasa V realizowała ogólnopolski projekt "Klimatyczna klasa"

         W Szkole Podstawowej im. M. Kopernika, klasa V realizowała projekt Uniwersytetu Dzieci pt. „Klimatyczna klasa”, który przerodził się w ” Klimatyczną Szkołę”. Uczniowie, analizując tematykę projektu wybrali do własnego działania kampanię społeczną „Wpływ transportu na klimat”.

        W konkursie wewnątrzklasowym przygotowali hasło przewodnie: „Jeżdżąc rowerem- bądź bohaterem”. Korzystając z technologii informacyjnej wspólnie stworzyli ulotkę, która miała na celu poinformowanie społeczności szkolnej i lokalnej o realizacji kampanii społecznej i zachęcenie do zaangażowania w różnorodne działania. Celem wszystkich akcji , konkursów, lekcji i rajdu była dbałość o bliskie środowisko naturalne, wpajanie i promowanie dobrych praktyk związanych z ekologią i ochroną środowiska, propagowanie idei proekologicznych w środowisku lokalnym, zachęcanie do aktywnego trybu życia, podkreślenie wagi znaczenia każdego działania podjętego przez każdą osobę w kierunku zmiany klimatu, współpraca, rozwijanie kreatywności, podejmowanie decyzji.

Dla klas IV-VII zorganizowaliśmy konkurs plastyczny na najlepszy plakat o tym samym tytule co kampania społeczna. Dzięki współpracy z plastykiem szkolnym prace były na bardzo wysokim poziomie i wiele dzieci zostało nagrodzonych torbami ekologicznymi i kalendarzami pozyskanymi od sponsorów zewnętrznych – Miejskiego Zakładu Oczyszczania w Ostrowie Wielkopolskim. Dzięki współpracy z wychowawcami, każda klasa I – VIII ora III gimnazjum uczestniczyła w lekcji o zmianach klimatycznych. Dzięki nauczycielom wychowania fizycznego uczniowie w grupach wiekowych uczestniczyli w biegu po zdrowie. Uczniowie klasy V zaprojektowali i wykonali gry dydaktyczno-ekologiczne i włączyli do zabawy w czasie długich przerw innych uczniów. Dzięki temu projekt zyskał jeszcze większy rozgłos. Korzystając ze współpracy z nauczycielem informatyki, uczniowie klas VII i VIII oraz gimnazjum opracowali w formie prezentacji multimedialnej „Stop - smog” , które w czasie trwania kampanii były wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne na lekcjach biologii, geografii, przyrody i lekcjach wychowawczych.

Zdając sobie sprawę, że cyfrowy świat, to dzisiaj codzienność dzieci i młodzieży, na korytarzach szkolnych pojawiły się kody QR z treściami dotyczącymi ekologii i dbania o klimat. Dzięki temu uczniowie mogli uzyskać nie tylko wiedzę, ale także punkty z zachowania.

      Finałem kampanii był pierwszy dzień wiosny, który został zdominowany przez działania klasy V. Szkoła została oplakatowana, na wystawie znalazły się prace plastyczne, uczniowie w grupach wiekowych rozwiązywali test interaktywny „ Kahoot ”, można było podziwiać pomysłowość uczniów, którzy wykonali ekologiczne piórniki oraz przedmioty użytkowe z odpadów. Uczniowie klasy III gimnazjum pokazali swoim młodszym kolegom zastosowanie odnawialnych źródeł energii na przykładzie turbiny pionowej i poziomej, samochodu na baterię słoneczną i panelu fotowoltaicznego. Zaskoczyła nas aktywność klasy IV a, która przygotowała quiz o wodzie i przyłączyła się również do naszych działań. A także klasa VII, która metodą warsztatową dokonała analizy zużycia wody i energii w gospodarstwach domowych. Na zakończenie tego ekologicznego dnia, uczniowie zostali nagrodzeni za udział w konkursach, quizach i akcjach pozyskanymi gadżetami. Wspomogła nas tutaj także Rada Rodziców, która ufundowała dodatkowe nagrody. Wszyscy uczniowie klasy V zostali nagrodzeni eko-balonami oraz eko-długopisami i brawami od całej społeczności szkolnej, bo naprawdę nie było osoby, która nie zaangażowałaby się w projekt.

Czekając na ładną pogodę zaplanowaliśmy także wspólny rajd, który odbył się już po finale. Klasa V wraz z opiekunami i kilkorgiem rodziców pojechała do ośrodka wypoczynkowo-rekreacyjnego „Górecznik” . Oprócz rekreacji mieli za zadanie uzupełniać w grupach karty pracy: badanie natężenia ruchu, odczytywanie szyfrów zawierających nazwy ekologicznych pojazdów i fotografowanie oznak wiosny.

Wartością dodaną był wcześniej nieplanowany ,,Koncert Ekologiczny’’ w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu klasy V oraz klasy II, na który udało się pozyskać wstęp wolny (była to część kampanii Do You Kyoto) oraz nagrody w postaci parasolek z motywami ekologicznymi.

W kampanii wzięli udział uczniowie klasy V, a poza tym uczniowie klas I-VIII i gimnazjum. Zaangażowało się wielu nauczycieli i rodziców. Dzięki zaangażowaniu opiekunów był możliwy darmowy wyjazd do Wrocławia i nagrody od sponsorów: MZO w Ostrowie Wielkopolskim i Rady Rodziców.

Wymiernym efektem było zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów i rodziców, zachęcenie do aktywnego trybu życia, rozwijanie współpracy i wzmacnianie wiary w swoje możliwości.

Pani Dyrektor, nauczycielom i rodzicom, którzy pomogli przy realizacji projektu o szerokim zasięgu „Klimatyczna Szkoła” bardzo serdecznie dziękujemy.

Koordynatorkami projektu były pani Dorota Kittler i pani Ewa Pilarska.

 Zobacz zdjęcia 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 145
Jesteś tutaj: Strona główna Aktualności