Uczniowie klas V-VIII realizowali w drugim okresie roku szkolnego 2019/2020 innowację metodyczną z języka angielskiego i niemieckiego pt.: ZAKODOWANE PRZYSŁOWIA - gra językowa drogą do rozwijania wybranych kompetencji kluczowych. Gry edukacyjne to świetny sposób na zaangażowanie uczniów do aktywnego uczenia się. Element niespodzianki, rywalizacja, zbieranie danych, wyciąganie wniosków, a przede wszystkim włączanie emocji w proces uczenia się gwarantuje uczniom to, co bardzo lubią: połączenie nauki z zabawą.

W ramach innowacji uczniowie poznali po 10 wybranych przysłów w języku angielskim i niemieckim. Każdego dnia, nauczyciele-pomysłodawcy innowacji, p.Iwona Grobelna i p.Justyna Perz, umieszczali zakodowane przysłowia w formie kodu QR w kilku miejscach w szkole. Zadaniem uczniów było odczytanie przysłowia przy użyciu telefonu komórkowego i dowolnej aplikacji QR, zapisanie go na karcie odpowiedzi i podanie jego tłumaczenia w języku polskim. Odkodowywanie przysłów odbywało się tylko w czasie przerw. Podsumowaniem innowacji był test sprawdzający znajomość poznanych przysłów, który, ze względu na obowiązujący system zdalnego nauczania, przeprowadzono za pomocą quizu online. Innowacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem uczniów. Z języka angielskiego wzięło w niej udział 45 osób, a z języka niemieckiego- 41.

Dzięki zaangażowaniu w realizację innowacji językowej uczniowie poszerzyli swoje słownictwo w zakresie obu języków, wykorzystali nowe technologie w procesie uczenia się, rozwijali swoje zainteresowanie językami obcymi, działali kreatywnie, uczyli się pracy zespołowej i rozwijali kompetencje kluczowe.